My Age

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Saturday, April 17, 2010

Cerita hari saya lahir

Salam semua...

Hari ni nak citer tentang hari saya dilahirkan oleh ummi. Saya ni lahir pada 21 Jun 2006. Masa tu dunia tengah hangat dengan World Cup. Saya pulak lahir jam 4.56 pagi. Masa tu ummi ada kat umah Tok Ki ngan nenek Fuziah kat Gong Badak, Kuala Terengganu. Abah saya masa tu pulak ada kat Simpang Renggam. Abah kena pergi kerja. Ummi pulak belum dapat kerja lagi. Masa cuti sekolah tengah tahun tu, abah hantar ummi balik kampung kat Gong Badak. Abah doa2 saya lahir masa cuti tu tapi masa tu saya belum kuat lagi nak tolak badan saya keluar dari perut ummi.

Ikut cite ummi, malam tu dalam pukul 1 lebih ummi dah mula sakit2 perut. Ummi bagitau kat nenek Fuziah. Terus nenek ngan Tok Ki berkejar bawak ummi pergi ke Hospital Besar Kuala Terengganu. Ada satu cite kelakar masa nak pergi hospital tu. Ummi cakap Tok Ki boleh berhenti tunggu lampu isyarat hijau walaupun masa tu tak de kereta langsung! ye la dah pukul 2 lebih mana ada kereta ek.

Sampai je hospital terus ummi kena masuk dalam labour room. Tepat jam 4.56 pagi (cantik tak nombor tu?) ummi pun selamat melahirkan saya. Syukur Allah..

Masa saya lahir tu abah saya on the way balik Terengganu dari Johor. Masa tu Abah baru nak sampai Segamat. Abah kata punye la laju dia bawak kereta nak tengok saya.

Saya lahir dengan selamat, cukup sifat semua cuma ada beberapa tanda merah2 kat muka saya. Ikut kata nurse yang sambut tu, saya terbelit tali pusat. Tak tahulah apa sebenarnya yang terjadi tapi saya tetap bersyukur saya dan ummi selamat.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
;