My Age

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Monday, October 15, 2012

Hari Konvokesyen...

Salam semua..

Hari ni adalah hari yang bersejarah dalam hidup saya. Nak tau kenapa? Hari nilah hari konvokesyen saya.. bermakna saya dah tamatkan pra sekolah dan nak masuk Tahun 1 dah..seronoknya!

Majlis konvokesyen saya dibuat di sekolah felda layang-layang..kira jauh jugak la dari sekolah saya. Saya pergi ngan abah dan ummi, dua2 ambik cuti hari ni sebab nak tengok saya naik pentas terima sijil. Kami keluar dari rumah jam 7 pagi, makan breakfast dulu..pastu baru pergi sekolah tu.

Sampai je tengok dah ramai orang dah ..rupa-rupanya semua murid pra sekolah kat Simpang Renggam ni konvokesyen sekali..kami berkumpul di kantin, cikgu pun bagi makanan untuk alas perut.


Lepas makan, kami pun masuk dalam dewan. Cikgu dan Ibu Ain bagi jubah dan topi konvo. Topi saya pulak asyik tercabut je..topi tu macam sempit..tak muat ngan kepala saya. Saya toleh belakang..nampak abah ngan ummi..isk..isk..air mata saya pun mula la mengalir (standard Husna la..mudah sangat sayu hati..topi tercabut pun nak sedih)..

Pastu abah datang pujuk saya..ummi ngan ibu Ain pun datang pasangkan pin kat topi saya..baru la tak tercabut..baru la senang hati saya..hehe..

Hari ni EMPAT kali saya naik pentas! tiga kali terima hadiah..satu lagi buat persembahan. Mula-mula saya dapat sijil dan piala untuk tamat pra sekolah. Ni gambarnya...
 

Yang kedua, nama saya dipanggil lagi,,kali ni dapat Anugerah Khas Kokurikulum (sebab aritu saya menang Pertandingan Bijak Pra peringkat Daerah)...


Gambar yang ni pulak piala ketiga yang saya dapat.. Anugerah Khas Akademik..yang ni setiap kelas pra sekolah, seorang murid akan dapat. Macam sekolah saya ada 3 kelas pra sekolah, 3 orang murid lah yang dapat.


Lepas abis bagi hadiah..saya bergambar dulu ngan ummi. Ingat nak bergambar ngan abah jugak tapi masa tu cikgu dah panggil ajak naik kuda...kuda?


Inilah yang buat kami seronok sangat tadi...cikgu belanja naik kereta kuda..2 kali round padang RM3..bukan satu kereta tau..satu kepala RM3..mahal jugak kan....


Akhir sekali..jom tengok video persembahan saya dan kawan2 ni...kami nyanyi nasyid selawat yang sulis dan haddad alwi nyanyi..




0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
;